tirsdag 20. oktober 2015

Oppgave 2 - Fagformidling, del 2




Del 2:

En presentasjon av oppgave 6, fotomanipulering.

Oppgaven:

Studenten skal fotografere minst tre ulike motiv. Disse motivene skal settes sammen til ett enkelt bilde - fotomontasje. Innenfor oppgaven, stilles studentene fritt med hensyn til løsning. Bildet bør planlegges slik at de ulike opptakene blir gjennomtenkte med hensyn til farger og skygge.

Monsterkatten i Oslo.
Jeg har valgt å fotografere de fleste bildene i Oslo i løpet av to dager med samme dagslys.

Katten til min søster fikk da en sentral rolle i noe som kanskje kan være en action film om monsterkatten. Det var gøy å bruke litt fri fantasi i denne oppgaven. Synes at barcode var et spennende bakgrunnsbilde å ta utgangspunkt i.


Dette er det ferdige resultatet:



Bakgrunnsbilde, barcode Oslo.
Jeg har rettet opp linjer på bygningene ved å markere rundt hele bilde Rektangulært maskeringsverktøy (M) så Transform perspektiv og lager en kopi av bakgrunnsbilde.



Videre skal jeg manipulere inn katten, bilvrakene, en fiat og kattebenet. 








Jeg har lagt inn 3 forskjellige bilder av katten.
Et hoved kattebilde, så et katteben og laget et utsnitt av kroppen.

Bilvrakene har jeg tatt tidligere da jeg skulle vrake min egen gamle bil.
Jeg har også tatt med den min gamle bil som står foran.
Jeg legger først inn hovedbilde av katten som jeg har laget en seleksjon av med hurtigvalgverktøy og finjustertkant og velger en layermask. Hvisker frem katten med pensel verktøyet B og passer på at sort er fremme på bakgrunnen for å viske den frem.






Velger så ut kattebenet med hurtigvalgverktøy og finjustertkant og legger det inn i bildet og gjør det samme med kattekroppen.
Etter dette har jeg valgt ut bilvrakene og lagt de inn under kattebenet og bilden som flyr av gårde.




Til slutt har jeg justert med kurver, lagt et lag øverst med kulør/metning og satt metningen på -100% og lagt på skygger. Har så malt frem fargen i øynene og blåfargen på trikken.

Her er det ferdige resultatet med alle lagene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar