mandag 19. oktober 2015

Oppgave 2 - Fagformidling, del 1

Bloggen er en deloppgave i Digital mediedesign, et nettbasert studium ved Høgskolen i Telemark, Notodden. 

Oppgaven som presenteres her er en del av faget
Digital foto og bildebehandling 


Link til studiet :  http://www.hit.no/Studietilbud/Digital-mediedesign-1



Oppgave :
Del 1:


Du skal lage en brukerveiledning i bruk av maskeringsverktøy i Photoshop.


Jeg velger ut og åpner opp dette bilde i Photoshop som skal være bakgrunnsbilde og lager en kopi av denne i lagpanelet.
Jeg ønsker å manipulere inn et annet bilde i dette.


Jeg velger et bilde av en skilpadde. Skilpadden ønsker jeg å marker ut med Hurtigvalgverktøy og å lage en seleksjon av den.







Når jeg er fornøyd med seleksjonen klipper jeg den ut og drar den over bakgrunnsbilde som et nytt lag. Deretter klikker jeg på layermask nede i høyre hjørne og maler så bildet frem over bakgrunnskopien.

Bakgrunnsfargen må stå med sort foran ellers maler du ikke laget frem. Hvis bakgrunnsfargen skiftes til hvitt maler du bildet tilbake igjen. Det er derfor veldig bra med maskeringslag som gjør at man ikke mister informasjon i bilde men kan alltid male det frem igjen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar